Rezultati studije Nacionalnog instituta za zdravlje u SAD-u za cilj je imala utvrditi povezanost između konzumacije mlijeka, mliječnih proizvoda i kalcija.
Studija je obuhvatila 293.907 muškaraca i 198.903 žena u dobi od
51. do 71. godine i trajala je sedam godina. Putem upitnika
prikupljeni su podaci o konzumiranoj hrani, upotrebi
multivitaminskih dodataka prehrani i kalcija kao dodatka u
prehrani.
Studijom je utvrđeno da su u muškaraca i žena mlijeko i mliječni
proizvodi, ali i kalcij, povezani s manjim rizikom od karcinoma
probavnog sustava. Prosječni dnevni unos kalcija kod tih osoba bio
je 800 mg na dan. Utvrdilo se također da je samo kalcij povezan s
manjim rizikom od karcinoma, posebno karcinoma probavnog sustava,
odnosno debelog crijeva.
Preporučeni dnevni unos kalcija za muškarce i žene u Hrvatskoj
iznosi 800 mg. Mlijekom i mliječnim proizvodima taj unos nije
teško ostvariti, jer je 120 mg kalcija sadržano u 100 ml mlijeka
bez obzira na udio mliječne masti. Jedna šalica mlijeka od 2,5 dcl
osigurati će 300 mg kalcija ili 37,5% dnevno preporučene količine.
Jednako toliko sadrže i fermentirani mliječni napitci. Prema
piramidi pravilne prehrane preporučeni dnevni unos hrane iz skupine
mlijeko i mliječni proizvodi iznosi 2 do 3 serviranja (1 serviranje
= 1 šalica odnosno 2,4 ml mlijeka ili fermentiranog napitka ili 45
g svježeg odnosno 55 g polutvrdog sira).