Kako do dnevno preporučene doze super-vitamina D?

Izvori vitamina D u hrani su vrlo ograničeni stoga stručnjaci preporučuju konzumaciju namirnica obogaćenih vitaminom D
Kako do dnevno preporučene doze super-vitamina D?

Osim ključne uloge u očuvanju zdravlja i čvrstoće kostiju, vitamin D, pokazala su najnovija istraživanja, sudjeluje u prevenciji šećerne bolesti, zloćudnih tumora, posebno karcinoma debelog crijeva, prostate i dojke, a povezuje se s poboljšanjem kognitivnih sposobnosti, smanjenjem rizika od kroničnog umora, boli te bolesti srca i krvožilnog sustava.

Vitamin D stvara se u koži pod utjecajem sunčevih zraka, no opasnost od sunčevih zraka utjecala je na sve manje izlaganje suncu te posljedično i na nedostatnu sintezu vitamina D. Stoga je vitamin D potrebno nadoknaditi iz drugih izvora.

Budući su izvori vitamina u hrani vrlo ograničeni, stručnjaci preporučuju nadomjeske vitamina D odnosno prehrambene namirnice obogaćene vitaminom D. Pri tome posebno izdvajaju mlijeko obogaćeno vitaminom D, budući da je najbolja iskoristivost vitamina D (i kalcija) upravo iz te namirnice.

Nedostatak vitamina D svjetska je epidemija i predstavlja globalni zdravstveni problem. Čak 52% stanovnika Europe pati od manjka vitamina D, dok se u nekim zemljama procjenjuje da taj broj premašuje 75%. Njegov manjak moguće je otkriti mjerenjem razine vitamina D u krvi, što je moguće u većim bolničkim laboratorijima. Osim za zdrave i čvrste kosti vitamin D ima važnu ulogu za niz životnih funkcija stoga je opravdano svrstan u skupinu super-vitamina, uz naglašenu potrebu za njegovim dodatnim uzimanjem u svim dobnim skupinama.

Dr. sc. Zlatko Giljević,
internist, endokrinolog - dijabetolog